Monday 9 April 2012

Valentine's Day???


ASSALAMUALAIKUM W.B.T dan SELAMAT SEJAHTERA.
Maaf sebab dah lama tak update blog. Saya tak ada idea. Nasib baik ada dua orang hamba Allah ni sanggup membantu saya mendapatkan idea .
Sebenarnya,hari ini saya nak buat sesi artikel kutuk-mengutuk. *my favourite session*
Saya nak ‘puji’ tentang Valentine’s Day (VD) . Yesss.. ramai yang dah tahu sejarah VD dan ramai yang dah tahu yang hukum menyambut  VD itu haram. However, ramai jugak yang masih suka menyambut VD tu. *tak takut hilang maruah diri ke??*
Ni bukan nak cakap bagus lah kan, tapi kalau mereka tak menyambut VD di luar, mereka akan menyambut peristiwa malang itu di social sites*laman sosial* seperti facebook, twitter, myspace dan banyak lagi!
Mereka akan post status/tweet berkenaan VD seperti ayat di bawah ini:

Happy Valentine’s Day to my darling, Capital AAAAA! Malam ni kita candle light dinner kat Hotel Setia Taat ye??jangan lupa bawak baju lebih :P

dear my sweet hearty, Happy Valentine’s Day to you sayang! Nanti kita pergi makan kat Secret Recipe, then I bawak you pergi jalan-jalan kat pantai Lido ye??
Bila dorang dah bawak chikaro masing-masing di tempat-tempat diatas, faham-fahamlah…

hambekk ko! mata ke atas, tangan ke bahu jahh~
Kepada lelaki yang masih suci *kononnya*: korang kalau satu hari tak duduk diam kat rumah tak boleh ke? Boleh mati ke kalau tak keluar rumah satu hari??? Tak pernah dalam dunia ada orang mati sebab bosan tak dapat keluar rumah berjalan dengan kawan-kawan. Nanti kalau awek korang ada apa-apa ke, siapa yang susah? Siapa yang malu? Bukan korang, tapi diorang!
Kepada ‘perempuan’ yang menjaga adab lah sangat tuh: kamu pun janganlah berjalan-jalan sangat. Jangan sampai orang awam labelkan korang , remaja perempuan sebagai ‘bohsia jalanan’,’ pela###,’ dan sebagainya. Nak ke sis?? Korang tu perempuan, KENA DUDUK DEKAT DALAM RUMAH JE. JANGAN SAMPAI SUDAH TERHANTUK BARU TERNGADAH,JANGAN SAMPAI SUDAH HILANG MARUAH DIRI, BARU HENDAK MENYESAL!! Eh menyampah pulak bila cakap macam ni. Macam menghina pun ada. TAPI MEMANG BETUL KAN?? Aiyooooo….
Sorry, ter emosional pulak...... By the way,majulah remaja untuk negara!
Kredit to:Afiq | Aidil . Korang dah banyak tolong aku .ILY. Thanks!

~~~~The end~~~~

No comments:

Post a Comment