Monday, 30 April 2012

CERITA KU CERITA MU..


Assalamualaikum!!
Wahh,, nampaknya semakin meriah pagar ni.
 Pagar? Apakah??
Pagar pun tak tau ke? Gate lah =,=’
Bagi pelajar yang bersekolah di SMKTD, semua mesti dah tahu apa itu “pagar”. Tapi, kalau masih tak tau apa itu pagar, saya akan jelaskan…
Pagar ialah satu sistem penyaring bahan larangan yang terletak di hadapan Sekolah, iaitu di kawasan pagar Sekolah (saya tidak tahu dan tidak mahu tahu sama ada sekolah lain membuat sistem sebegini tetapi SMKTD memang membuat sistem ini). Sudah setahun 5 bulan saya bertugas di pagar. Tahun pertama saya amat rumit dan sukar. Tetapi lama- kelamaan dah biasa. Tahun lepas saya cuma pengawas biasa. Sekarang dah naik pangkat~ *takdelah sampai ketua pengawas, sekadar penolong ketua pagar.. baru setahun bertugas pagar,, takkanlah tiba-tiba pegang jawatan ‘ketua pengawas’?*
Bercakap tentang jawatan, saya ingin berterima kasih kepada….
APIZ SUDIN A.K.A HAFIZZUDIN

Thanks apiz. you save my live!!
Dia ni penolong ketua pagar yang asal. Hensem kan?*mata ke atas, tangan ke bahu, sengetkan mulut, kembangkan hidung* bekas makwe dia panggil dia gajah Somalia. Plawok plawok plawok!
Pengawas-pengawas yang bertugas di pagar selain saya (latest):
    • Rakeesh (ketua pagar yang malas =P)
    • Izza Naziera (penolong ketua pagar yang rajin. Biasalaa..)
    • Khairi (seorang jejaka yang rajin menolong saya di pagar)
    • Piong Meng Zian (tukang angkat toolbox, junior form 1)
    • Tan Kai Li (cute girl, cekap,pantas, junior form 1)
    • Reasmyraj (bekas ketua pengawas darjah 6, lemah lembut dan manja, junior form 1)
    Turut membantu:

    ·         Mohamed Ali (ketua pengawas yang berfikiran matang dan suka bergurau.)
    ·         Yap Tzy Weoi (tiba-tiba dia cakap dekat cikgu yang dia nak bertugas kat pagar, dan cikgu kasi. Apakah??)
    Dan,, kawan saya yang paling cemerlang,terbilang dan gemilang,

    Nama dia Nazrin Alia. Macam saya, dia pun ada blog jugak. Nazrin Ali.a's blog.
    Itu je lah yang saya nak bagitahu hari ini. Lebih baik dari tak ada entri langsung, kan??

    muka ngantukk.............. 


    3 comments:

    1. teringat zaman skolah dulu... slalu jugak jaga pagar, tunggu student yg dtg lewat...

      ReplyDelete
    2. tapi jage pagar skang ni...lebih nak nggatal jer...nak cas baguz..last2 muke memasing cam tembok pagar... :(
      hishh tak kuase....

      ReplyDelete