Sunday 18 December 2011

MALAYSIA ZAMAN SEKARANG..

ASSALAMUALAIKUM W.B.T..


hari ini aku nak story pasal insan yang bergelar "PENGKID". Ni bukan sesi KUTUK - MENGUTUK macam isu yang lepas, tapi ini sesi mempelajari sebab-sebab mereka menjadi seorang 'pengkid'. Nak dijadikan cerita, mase aku berjalan-jalan dekat jusco, aku ternampak sekumpulan perempuan berpakaian lelaki. Tapi yelah,, zaman dah berubah,, dah tak pelik bagi aku.. Ramai yang pakai macam tu.. Semua rambut pendek, dan SSAANNGGAATT RANGGI!! Ada yang nampak macam lelaki betul, ade yang hensem, ade yang skema, yang hancuss pun ade!!

TAPI itu semua TOLAK TEPI.. Yang penting sekarang punca kenapa mereka jadi pengkid.. Aku buat sedikit kajian, wawancara, temubual,artwork,paperwork,network dan macam-macam lagi, akhirnya aku dapat puncanya.. tapi ini andaian lah.. mengikut logik akal.. let see..

  1. DIKELILINGI LELAKI (KAWAN)  ye lah,daripada darjah satu, yang nak berkawan semuanya lelaki, jadi terikut lah cara pakaian diorang, cerita pasal kereta,robot,motor,racing, bile dah tingkatan 2, cerite pasal awek, awek,awek dan awek,, itulah sebabnye...
  2. ADIK BERADIK sejak umur 6 tahun, asik dapat adik lelaki je. Tak cukup dengan abang, dapat adik lelaki. Adik beradik ada 9 orang, die sorang je perempuan. jadi terikutlah jejak langkah  abang dengan adik-adik..
  3. MINAT TERHADAP KECANTIKAN WANITA 3 tahun lepas ada ternampak sorang awek tu, lawa,,, pakai tudung, baju kurung,selipar. memang wanita melayu terakhir lah!! sejak dari tu, dah mula terpikat dengan die...
  4. DENDAM YANG MEMBARA Disebabkan lelaki lah, aku jadi begini! Hina! Jijik! Kotor dimata masyarakat!! apa salah aku?? mulai saat ini, aku dah taknak ade pape hubungan lagi dengan LELAKI!!

aku rasa inilah sebab-sebab diorang jadi pengkid. Wallahualam.


#bagi korang yag dah baca blog aku, renung-renungkan lah...

No comments:

Post a Comment