Friday 23 December 2011

MOTORSIKAL...BAGUS KE???


Hye uolls!!

Hari ni aku nak cite pasal motor…

Seperti sedia maklum, memang bulan Disember  dikenali sebagai musim sejuk di  Amerika dan musim hujan di Malaysia.  Dan tadi on the way to Melaka, hujan lebat gilekk!! Aku yang duduk dekat tepi tingkap pandang suasana luar yang indah (jeezz!)  so ,tengah-tengah hujan tu,  aku ternampak beberapa buah motorsikal beserta pemandunya (yelah,, Kalau takde pemandu, itu motosikal misteri bunian namanya)  kesian seyyh..  ada  2-3 motor kat situ, semua pakai t-shirt lengan pendek. Kesian dorang. Basah kuyup , seb baik dorang tu lelaki, Kalau pompuan,,, aku tak sanggup nak cite.  Dan nasib baik dorang punye helmet  full  cover. Kalau non cover, aku rase dah terpelanting dah mamat moto tu.  Agaknye lah, kenape dorang beli motor? Nape tak beli kereta? Even Gen-2  second hand pon lebih murah dari motor dorang yang bawak banyak kecelakaan tu. Aku dah  tnye pakcik Google, makcik Yahoo, kak long Myspace, bang ngah Skype, adik cu Twitter, nenek Facebook dgan atok Wordpress, dan aku dah dapat jawapan dari keluarga internet aku ni (perasan seyhh).  Sebab nye ialah:

·         Tak sangkut kat traffic jam

·         FREEDOM!!

·         Jimat minyak

·         Roadtax murah

·         Tak payah bayar tol (ni kak long Myspace yg bagi jawapan)

·         laju dan boleh buat gaya bebas

·         BOLEH MEREMPIT!!

·         Ruang yang terbuka, so Kalau bawak awek, tak boleh wat macam-macam, nanti kantoi lakk

·         Ntah mane aku tau, ko pikir la sendiri (ni abang ngah Skype yg bagi. . jahat seyhh!!)

Itu lah sebabnye… I think so laa. Ada kebaikan dan keburukan  motor nih.. nak tau??

Okay..

                                   KEBAIKAN
                                KEBURUKAN
TERHINDAR DARIPADA  TRAFFIC JAM
 PENYEBAB TRAFFIC JAM (EKSIDEN)
DIJAUHKAN DARI DOSA (MAKSIAT)
 MENAMBAH KAN DOSA ORANG YANG TENGOK (NANTI AKU TUNJUK GAMBAR )
LAJU
LAJU YANG MEMBAWA MAUT
JIMAT DUIT MINYAK
UNTUK KOS PENGURUSAN JENAZAH YANG BERTABURAN DI JALANAN. (IGNORE ME)
CEPAT, TANGKAS, SWINGG!
SENANG MEREMPIT.ADA KE MEREMPIT GUNA KERETA??













KORANG YG NAIK MOTOR,, JANGAN LA MARAH AKU.. AKU TAU ADE YG TIDAK BERKEMAMPUAN.. AKU CUME KESIAN KAT KORANG… SMILE  YAWW!

Ok that’s all for today,, bye! J

No comments:

Post a Comment